sâmbătă, 19 mai 2018

Cantacuzini de succes - Interviu cu Carmen Maria Ioniță

    Carmen Maria Ioniță este în clasa a X-a la profilul pedagogic, specializarea învățători-educatoare. Elevă a Colegiului Național „Constantin Cantacuzino” Târgoviște încă de la debutul școlarității, Carmen este pasionată de matematică. Iubește copiii și își dorește să devină profesor de matematică.
  
     În anul anterior, Carmen a participat la Concursul Național de Matematică Aplicată „Adolf Haimovici” și a obținut premiul al II-lea și medalie de bronz. În acest an școlar s-a întors cu o medalie de bronz. Etapa națională a Concursului Național de Matematică Aplicată “Adolf Haimovici” a fost organizată de Facultatea de Construcţii de Maşini şi Management Industrial împreună cu Inspectoratul Şcolar al Judeţului Iaşi și a avut loc pe 12 mai 2018, la Satu-Mare.

   Joi, 17 mai 2018, Carmen a fost premiată și de către Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița, alături de ceilalți olimpici ai județului Dâmbovița.

     
1.     Carmen, ce a însemnat pentru tine participarea la concursul național Adolf Haimivici?  
      „Pentru mine participarea la concursul naţional de matematică aplicată Adolf Haimovici a însemnat muncă, dar şi răsplată. Până la etapa naţională am lucrat mult, însă efortul merită pe deplin, pentru că după ce am venit de la Iaşi cu menţiune şi cu medalie de bronz,  am primit foarte multe felicitări,îmbrăţişări şi aplauze. Totodată, acest concurs reprezintă o oportunitate, deoarece cu acest prilej am vizitat de două ori Iaşul şi am văzut locuri frumoase.”
2.     De ce matematica?
       „Dintre toate materiile cel mai mult îmi place matematica, deoarece este o ştiinţă exactă pe care o înţeleg. De altfel, prefer să lucrez, să rezolv exerciţii, să găsesc soluții, mai mult decât să învăţ pagini întregi bogate în conținut. Matematica dezvoltă gândirea logică, dezvoltă creativitatea.”

3.     Daca esti pasionată de matematica, de ce ai ales  profilul pedagogic?
     ”Prima dată am vrut să intru la profilul real, specializarea matematică-informatică, însă nu îmi plac fizica şi chimia. Am ales profilul pedagogic, fiind sfătuită de mai multe persoane în acest sens. Azi îmi dau seama că am ales corect pentru că ce învăț aici îmi place. Îmi place să merg la practică, îmi place să fiu înconjurată de copii. În plus, îmi doresc să predau matematica în viitor şi în acest fel pasiunea mea şi profilul la care sunt se completează reciproc. 
     Pentru experiențele de la concurs, pentru pasiunea mea pentru matematică îi mulţumesc în primul rând doamnei profesoare Mortici Mirela care m-a ajutat şi m-a susţinut tot timpul.”

      Felicitări, cantacuzin de succes! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu