Pentru
admiterea în clasa a IX-a în anul școlar 2020-2021, la clase cu predare a limbii
moderne în regim bilingv, proba de verificare a cunoștințelor la limba engleză
constă în recunoașterea și echivalarea rezultatelor obținute pe parcursul
ciclului gimnazial la limba engleză.
1.
Proba de verificare a cunoștințelor la limba engleză se echivalează cu media
aritmetică, calculată cu două zecimale, fără rotunjire, a mediilor
anuale aferente celor patru ani de studiu din învatamantul gimnazial la
limba engleză. Nota minimă de admitere la proba de verificare a cunoștințelor
la limba modernă este 6 (șase).
Candidații care solicită echivalarea probei de limba engleză cu media
aritmetică a mediilor anuale aferente celor patru
ani de studiu vor depune/ transmite
cererea de echivalare a rezultatelor obținute pe parcursul ciclului gimnazial la limba modernă, conform modelului din Anexa
A.
2.
Candidaților care au promovat, pe parcursul învățământului gimnazial, examene
cu recunoaștere internațională pentru certificarea competențelor lingvistice în
limba engleză și celor care au obținut premiul I, al II-lea, al III-lea sau mențiune
la etapa națională a olimpiadei de limba engleză, li se recunosc și echivalează
aceste rezultate cu proba de verificare a cunoștințelor la limba engleză.
Candidații care solicită echivalarea probei cu
rezultatele obținute la examene cu recunoaștere internațională pentru
certificarea competentelor lingvistice
vor transmite/ depune cererea de recunoaștere și echivalare a
rezultatelor obținute la examene cu recunoaștere internațională, conform
modelului din Anexa B, însoțită
de copia scanată/
fotocopia certificatului obtinut.
Candidații care solicită
recunoașterea distincțiilor obținute,
la etapa națională a olimpiadei de limba engleză vor transmite/
depune cererea de recunoaștere și echivalare, conform modelului din Anexa B, însotita de copia scanată/ fotocopia diplomei obținute
la etapa națională a olimpiadei.
3.
Elevilor care, pe parcursul ciclului gimnazial, nu au studiat în scoală
limba engleză, dar au studiat-o în context non-formal, li se poate echivala
proba de verificare a cunoștințelor la limba engleză în baza unei fișe de
studiu a limbii engleze în context formal/ non-formal, conform modelului din Anexa B. Fișa se completează de către părintele/
reprezentantul legal al elevului.
4.
Elevii care, pe parcursul ciclului
gimnazial, nu au studiat nici
în context formal și nici în context non-formal limba engleză, depun / transmit comisiei
de inscriere, prin e-mail sau prin
postă, cu confirmare de primire, un portofoliu al cărui conținut si punctaj sunt
prevăzute în Anexa D. Depunerea/
transmiterea portofoliului de către elev/
părinte se face în perioada
prevăzută în calendarul admiterii și este însoțită de o declarație pe propria răspundere, semnată de elev și de părinte, din care
să rezulte că portofoliul depus
este elaborat de către elev. Punctajul minim
pentru ca un elev să fie admis
este de 60 puncte, incluzând si cele 10 puncte din
oficiu. La proba
de evaluare a portofoliilor nu se admit contestatii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu